Graficzna forma reklamy POS (Point of Sales Materials) wyjątkowo skutecznie zwraca uwagę Klienta na dany produkt i jest podstawowym narzędziem stosowanym przez agencje merchandisingowe w tym także SAVOIR GROUP. Funkcja materiałów POS ważna jest szczególnie w sklepach samoobsługowych z tego powodu, że zdecydowana większość klientów decyzję o nabyciu określonego produktu podejmuje przed półką sklepową. Graficzne materiały reklamowe pełnią dość zróżnicowane funkcje, dzielą się one między innymi na:
- Elementy ułatwiające konsumentowi poruszanie się w miejscu sprzedaży, dzięki czemu szybciej odnajdzie interesujące go produkty,
- Elementy promocyjne takie jak degustacje,
- Elementy uzupełniające informacje o konkretnym produkcie, ułatwiające w ten sposób podjęcie decyzji o kupnie,
- Elementy informujące konsumenta o cenie redukując znacznie czas spędzony na zrobienie zakupów.
Najczęściej spotykane elementy graficznej formy reklamy to:
- Stojaki na ulotki,
- Stojaki w postaci podajnika, na którym umieszczony jest produkt,
- Kartonowe reklamy stojące (Standy), o przeróżnych rozmiarach i kształtach (spotykane na stoiskach dużych hipermarketów, w kinach oraz stacjach benzynowych),
- Podświetlane kasetony (Lightboxy), znajdują się w nich drukowane materiały reklamowe takie jak plakaty lub ulotki,
- Miniaturowe kopie opakowań produktów (Wobblery), kołyszące się na papierowym pasku,
- Potykacze – systemy wystawiennicze,
- Reklamy wykonane z kartonu (Hangery), podwieszane pod sufitem,
- Kartonowe elementy reklamowe (Dyspensery) z kieszonkami na ulotki promujące promowany towar lub próbki towarów.
Innymi materiałami POS z którymi można spotkać się na co dzień są reklamy podłogowe, zawieszki na drzwi, chorągiewki oraz rewersy paragonów kasowych.
Projektantom materiałów reklamowych przyświeca generalnie jeden cel – stworzenie takiej formy reklamy, która wyróżni dany produkt na tle tysięcy innych towarów umieszczanych na sklepowych regałach.