Field marketing a rozpoznawalność marki
02-03-2023
W dobie rozwoju technologii i mediów społecznościowych można pomyśleć, że sprzedaż tradycyjna jest przestarzała. Nic z tych rzeczy. Bezpośrednia interakcja pozostaje strategią numer jeden w tworzeniu osobistego kontaktu z klientami i kierowaniu świadomości marki. 📈💪
Field marketing to forma marketingu, która skupia się na bezpośredniej interakcji i komunikacji z klientem na terenie sklepów, punktów sprzedaży lub imprez. Dzięki działaniu “face to face” producenci marek są w stanie bezpośrednio dotrzeć do konsumentów, zachęcając ich do zakupów. 🛒
Field marketingu używają zarówno duże, jak i małe firmy, a jego celem jest zwiększenie sprzedaży, poprzez intensyfikację kontaktów z klientami, budowanie relacji i promowanie produktu.
Marketing terenowy to zasadniczo model AIDA (uwaga, zainteresowanie, pragnienie i wezwanie do podjęcia działania). Czyli jedna z najskuteczniejszych technik marketingowych.🎯
Korzystanie z field marketingu może przynieść wiele korzyści, w tym m.in,
➕ zwiększoną świadomość marki,
➕ lepszą rozpoznawalność produktu,
➕ zwiększony ruch w punktach sprzedaży,
➕ transakcje na miejscu.
Promocja w miejscu, w którym dokonuje się zakupu, może sprowokować klientów do skorzystania z oferty, a także skłonić ich do kupienia produktu, o którym wcześniej nie słyszeli. Field marketing może również pomóc w budowaniu wiernych klientów, dzięki czemu marka będzie w stanie utrzymać konkurencyjną pozycję rynkową.
Jedną z usług świadczonych przez Savoir jest właśnie #FieldMarketing. W ramach niego realizujemy działania tj.
✅ prezentacje produktowe,
✅ sprzedaż bezpośrednia,
✅ doradztwo i konsultacje produktowe,
✅ badania Tajemniczy Klient (Pacjent),
✅ badania shopperowe,
✅ badania dostępności, cen produktów w punktach sprzedaży,
✅ #audyty sklepu, apteki, produktu,
✅ kreacja, produkcja materiałów #POS.
W SAVOIR Group Sp. z o.o. jako agencja promocyjna i merchandisingowa znamy się na marketingu terenowym doskonale.